A Dr. Entz Ferenc Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban
Érvényes 2020. március 18-tól visszavonásig
- Pedagógusok munkavégzésének rendje, formái
Az intézmény pedagógusai – beleértve az óraadó tanárokat is – 2020. 03. 17-től otthoni munkavégzésben végzik pedagógusi munkájukat az alábbiak szerint:
- a pedagógus az adott tanulócsoportban a heti óraszámának megfelelő digitális tananyagot dolgoz ki
- a pedagógus ezt minden héten legkésőbb hétfő 12.00-ig eljuttatja/feltölti az adott tanulócsoport erre kialakított digitális felületére
- ezzel egyidejűleg a pedagógus a KRÉTA rendszeren keresztül erről értesítést küld a tanulócsoport diákjainak
- a digitális tananyag feltöltésének platformja a KRÉTA rendszer, illetve a Google Drive-on kialakított felület
- az a pedagógus, akinek nem áll rendelkezésére a szükséges feltétel a feladat otthoni ellátására, az operatív munkacsoport tagjait tájékoztatva az iskolából is végezheti a tevékenységét
- A tantárgyfelosztás szerinti órarend helyett alkalmazandó tanrend
- A fentiek alapján a közismereti és szakmai elméleti tantárgyak esetében a tantárgyi struktúra annyiban változik, hogy az egyes tantárgyak anyagát heti óraszám szerint tömbösítve kapják meg a tanulók.
- A gyakorlati oktatás esetében az év végéig tervezett óraszámok 50%-át a nem végzős évfolyamokon tanuló diákok projektmunka keretében teljesítik, amely projektmunkákat a szakoktatók határozzák meg, a diákok pedig digitális formában dokumentálják. A végzős évfolyamokon tanuló diákok esetében a projektmunka aránya a teljes képzési óraszám 100 %-a.
- A nem végzős diákok gyakorlati képzésének fennmaradó 50%-át halasztjuk, és a rendes munkarend visszaállításakor tömbösítve pótolják majd be.
- A tanulók tanulmányi előrehaladása
Előrehaladás ellenőrzése, a beszámoltatás/értékelés formái, gyakorisága:
- A tanulók előrehaladásának ellenőrzése és gyakoriságának megállapítása elsősorban a szaktanár feladata, a leadott tananyagnak megfelelő beszámoltatás/értékelés alkalmazásával.
- Ezen felül, a különleges helyzet miatt, kiemelt szerepet kap az osztályfőnök, aki – azáltal, hogy a digitális felület egészét látja az osztályában – nyomon követi, ellenőrzi, elősegíti és támogatja a diákok folyamatos előrehaladását, szükség esetén jelzi az OMCS tagjainak a lemorzsolódás veszélyét. Heti rendszerességgel beszámol az OMCS tagjainak az osztálya haladásáról.
- Az OMCS tagjai – mivel szintén jogosultsággal rendelkeznek a digitális felületek eléréséhez – az osztályfőnökökkel együttműködve ellenőrzik az egész folyamatot.
- A diákok beszámoltatásának/értékelésének formái, rendje:
- A nevelőtestület egyetértésével kialakított értékelési formák a következők: beadandó dolgozat, projektmunka, online és offline tesztek, feladatsorok, szóbeli felelet (videohívás), stb.
- A tanulmányi követelmények teljesítése
- Az évfolyam tanulmányi követelményeit az a tanuló teljesíti, aki a tantárgyanként kiadott számonkérő feladatok, különböző beszámoltatási formák legalább 75%-át teljesíti, és az így elért jegyeinek átlaga eléri a 2.00 értéket.
- Annak a tanulónak, aki a fentiek közül valamelyik követelményt nem teljesíti, pótvizsga lehetőséget kell biztosítani, amelynek idejét és formáját a későbbiekben – a körülmények függvényében – határozzuk meg.
- A feladatellátás koordinálása és nyomon követése
A 2020. március 17-től életbe lépő különleges munkarend szerinti feladatellátás koordinálására és nyomon követésére az intézmény feladatellátási helyenként Operatív Munkacsoportot (OMCS) állít fel, amelynek tagjai:
- Velence: Stossek Balázs igazgató, Sarudi Imre Pálné igazgatóhelyettes, Sziromné Dobi Éva munkaközösségvezető;
- Seregélyes: Szokolné Szecső Tímea tagintézményvezető, Varsányiné Kozma Judit tagintézményvezető-helyettes, Menyhártné Gáspár Ildikó, Zách György.
Velence, 2020. 03. 17.
Stossek Balázs
igazgató
Az eljárásrend PDF formátumban INNEN tölthető le.