Iskolánk tanulói Cyprus szigetén jártak- ERASMUS+ keretén belül

Október nyolcadikán éjjel érkeztünk a szigetre. Másnap reggel megtekintettük az munkahelyeinket, kettő lakóház kertjét bízták ránk. Kedden elkezdődött a munka. Délelőttönként dolgoztunk, délután strandoltunk. Reggel kilencre jött értünk a szakmai vezetőnk, aki elvitt minket a helyszínre, és végig felügyelte a munkánkat. Kettő kertet kellett kitakarítani és rendezni. Sittet, szememet szedtünk, megmetszettük a fákat, a bokrokat; kigazoltuk a helyszíneket. Ezt követően együtt elmentünk egy kertészetbe, és kiválasztottuk milyen növényeket ültessünk a kertekbe, majd elültettük a növényeket. Egyik héten az egyik kertet rendeztük, másik héten a másikat. Szakmailag nagy szabadságot kaptunk, magunk terveztük meg a kertek kialakítását. A gyakorlat alatt végig angol nyelven beszéltünk a szakmai vezetővel.

A szállásunk nagyon kellemes volt: volt medence, és a tengerpart is 200 méterre volt, így kedvünk szerint a tengerben, és a medencénél pihentünk. Teljes ellátást kaptunk végig, kóstoltunk különleges helyi ételeket, tengergyümölcseit; szállásunk 3 csillagos szálloda volt.

Szabadidőnkben a helyi fogadó szervezet archeológiai helyek, és templomok meglátogatását szervezte meg nekünk, minden történelmi nevezetességet meglátogattunk; láttuk a legősibb paphosi romokat, egy világítótornyot; és részt vettünk a legrégebbi görög katolikus templomban egy szertartáson. Elkirándultunk a Kék Lagúnába, ahol csúszdás hajóról csúszdázhattunk, ugráltunk, és búvárkodtunk a tengeri csillagokkal teli vízben. Meglátogattuk az UNESCO örökség védelme alatt álló Aphrodité sziklákat, ahol Aphrodité Istennő kiemelkedett a habokból­- itt született; körbeúsztuk a sziklát, ami az örök szerelmet biztosítja számunka. Jártunk egy hajóroncsnál, mely 1960-ban épült, és 10 éve futott zátonyra; Albániából a görög Rodosz szigetre tartott. Nem távolítják el a hajót, mert védett fajok költöztek bele, és természetvédelmi övezetben süllyedt el. Ezt követően egy búvár öbölben, óriás teknősökkel búvárkodtunk. Hatalmas élmény volt teknősökkel úszni. Megnéztük Paphos belvárosát, és a parti sétányt gyalog.

Örök emlékeket szereztünk, felejthetetlen élmény volt teknősöket látni, velük úszni; hajóról türkiz vízbe ugrálni, s ott búvárkodni. Szakmailag fejlődtünk, teljes szabadságot kaptunk kettő kert megtervezésében, és kivitelezésében. Összesen 14 napot töltöttünk ezen a csodás szigeten.

Örökké szívünkben fog élni ez az út, sok új tapasztalatot szereztünk; szakmailag és nyelvileg sokat fejlődtünk, csodás helyeken jártunk. Köszönjük a Centrumnak a lehetőséget.

Somogyi Zsuzsa

Újabb képek itt tekinthetők meg

Többi fotó itt érhető el

Elérhetőségeink

• Cím: 2481 Velence Ország út 19
  • Telefon: +36-30-237-17-95
  • Porta, tanbolt: +36-22-472-270
    Fax: +36-22-472 -183 (Fax)
  • E-mail: iskola@entz.hu

• Email: krisztina.sarudine@entz.hu
  • Pálmai Norbert a kollégium szakmai vezetője
  • E-mail: norbert.palmai@entz.hu

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" (cookie) használunk weboldalunkon. Kérjük, engedélyezze ezek használatát, ellenkező esetben előfordulhat, hogy weboldalunk nem fog teljeskörűen működni.