1. március 15-én indultunk el a nemzeti ünnep közös megünneplésére, amelyet a Rákóczi Szövetségtől nyert 280.000.- Ft utazási támogatás tett lehetővé.

A Kisalföldi ASZC Dr. Entz Ferenc Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumot Stossek Balázs igazgató, Kutainé Kiss Ildikó és Szatmári-Csiszár Alexandra oktatók, valamint 15 diák képviselte. A diákok a turizmus-vendéglátás ágazat panziós-fogadós szakmájában tanuló 9.-es, 10.-es és 11.-es tanulók voltak.

1. nap

Március 15-én reggel 8.30-kor indultunk el az iskolából. A Budapest – Szolnok – Biharkeresztes útvonalon haladtunk, majd Ártándnál léptük át magyar-román határt, és helyi idő szerint 14.30-kor fordultunk be, testvériskolánk, a Kágyai Líceum udvarába.

A szállásunk kiosztása és elfoglalását követően vendéglátóink ebéddel fogadtak: bográcsos babgulyást ettünk szalagos fánkkal.

Rövid pihenő és ismerkedés után elindultunk Nagyvárad felé. Bihar városkában megálltunk és megtekintettük a „Bakasors kiállítás” anyagát, a két gyűjtő és tulajdonos, Kecse Gabriella és Kecse Attila vezetésével. Az általuk összegyűjtött anyag az egyszerű katonák (bakák) életét mutatja be az I. és a II. világháborúban.

Este hét óra körül értünk be Nagyvárad központjába, ahol megtekintettük az RMDSZ által szervezett ünnepi műsort és koszorúzást. A megemlékezés Szacsvay Imrének, az 1849-es magyar függetlenségi nyilatkozat megszövegezéséért és aláírásáért kivégzett országgyűlési jegyzőnek a szobránál zajlott, és innen indult el a fáklyás felvonulás, amely végigvezetett bennünket Várad történelmi belvárosán. A Bihar megyei szervezetekkel és a város lakóival együtt menetelve megcsodálhattuk a gyönyörű szecessziós épületeket. Mindannyiunk számára új és emlékezetes élmény marad a március 15-i nemzeti ünnep megélése egy határon túli városban, határon túli magyarokkal karöltve.

2. nap

Utunk második napján vendéglátóink szervezésében a közvetlen környék néhány nevezetességét ismerhettük meg. Kalauzunk Dr. Kéri Gáspár, a vidék történetének, tárgyi kultúrájának, emlékeinek szenvedélyes kutatója volt.

A sort Gálospetriben a tájház megtekintésével kezdtük. A nagyszülők egykori háza a paraszti élet tárgyi és szellemi örökségének őrzőjeként mutatja be az érdeklődőknek egy letűnt világ lenyomatát. A szomszédságban álló, frissen felújított Dráveczky-udvarházban a nemesség életmódjába nyerhettünk betekintést.

Következő állomásunk Szalacs volt, ahol a nyolc pincesor közül meglátogattuk az egyiket, sőt az egyik autentikus borospincében fogyasztottuk el az ebédünket is, miközben házigazdánk a városka történetéről és az Érmellék szőlészetéről-borászatáról mesélt.

Délután – utolsó állomásként – még betértünk Ottományba, és az ottani Komáromi-kúriában megnéztük a kiállítást, illetve a kúriához épített vízgyűjtő pincét.

A nap végén – fáradtan, de élményekkel gazdagabban – tértünk haza a szállásunkra, ahol vendéglátóink vacsorával vártak minket. Az este kölcsönös élménybeszámolóval és beszélgetéssel ért véget.

1. nap

Az utolsó napon reggeli után búcsút vettünk vendéglátóinktól és hazaindultunk, és fél egy körül érkeztünk meg az iskolába.

További képek itt érhetők el.

Elérhetőségeink

• Cím: 2481 Velence Ország út 19
  • Telefon: +36-30-237-17-95
  • Porta, tanbolt: +36-22-472-270
    Fax: +36-22-472 -183 (Fax)
  • E-mail: iskola@entz.hu

• Email: krisztina.sarudine@entz.hu
  • Pálmai Norbert a kollégium szakmai vezetője
  • E-mail: norbert.palmai@entz.hu

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" (cookie) használunk weboldalunkon. Kérjük, engedélyezze ezek használatát, ellenkező esetben előfordulhat, hogy weboldalunk nem fog teljeskörűen működni.